fredag 20 juni 2008

Ytterligare ett spanskt band


Spanien är en smältdegel (åh nej, detta trist pretentiösa ord som används lite slentrianmässigt när någon multietnisk mix skall förklaras. Brrr... Jag skäms... Jag lovar att inte skriva det igen....På hedersord!) och många intressanta band har formerat sig ur denna soppa. Ytterligare ett exempel är Dusminguet. Jag köpte en skiva med det för ganska länge sedan (som jag tappade bort , eller lånade ut) den gav dock inte något bestående minne. Men en del musik jag hört på senare tid visar att det finns både låtar och attityd i bandet. Det bildades i Katalonien men fick snart medlemmar från andra ställen. Bandets historia finns utförligare beskriven här. Vi hör influenser från Manu Chao och mycket annat i Dusminguets musik och här kommer Ritmo Americano.

Inga kommentarer: