söndag 2 januari 2011

En juvel i skivfloden

Jodå, vi inleder det nya året i USA. Jag vet att jag brukar ondgöra mig över den angloamerikanska dominansen men av någon anledning har jag haft amerikanska artister i högtalarna när jag har kört bil(vilket inte är så ofta men i alla fall). Till exempel Eilen Jewell. Knappast känd i Sverige men en cool tjej med härligt släpig frasering. Men lyssna även till bandet. Framför allt den rutinerade herren med gitarr. Jerry Miller gör underverk med små medel både i komp och solo. Titellåten från senaste platta heter Sea of Tears.


Eftersom det ligger en låt till så lägligt från samma konsert känner jag mig manad att ta med den också.

2 kommentarer:

Petter Nyström sa...

Om blogredaktionen eller andra missat det så kan jag tipsa att Eilen Jewell spelar på Pustervik, i Göteborg, på onsdag, nu den 23:e februari.

vodkabeat sa...

Just det, jag har biljett. Jag borde ha skrivit om det men har haft svårt med tid och ork. I morgon kanske....