tisdag 10 november 2009

Besökande virtuos


Sedan länge har jag biljetter till världens mest underhållande gitarrist, Bob Brozman som spelar på Nefertiti i Göteborg 11/12. Jag såg honom senast för två år sedan och det var en fantastisk uppvisning. "thats impossible" som en engelsktalande man uttryckte det. Och det var inte bara gitarrspelet som var bländande utan också mellansnacket som står i en klass för sig. Han skulle lika gärna vara stand up artist för han är en kaxig jävel som är lika slängd i käften som han är flink i fingrarna.

Hur gör han då? Ja, han har gett ut dvd-skivor med instruktionsfilmer och gjort teveprogram. Så har kan man till exempel göra...

Den hät låten var en av favoriterna förra gången...

3 kommentarer:

Petter Nyström sa...

Den här fantastiska snubben var en ny bekantskap för mig. Jag var på konserten med mina föräldrar som hade sett honom tidigare, men jag hade inga förväntningar själv. Fast när jag kände igen stadens bloggkung bland publiken förstod jag att det nog skulle vara bra. ;)

vodkabeat sa...

Jo, Brozman anser jag nog vara den mest underhållande soloartisten i världen. Inte en död stund. Dessutom en trevlig jävel som gärna hänger med publiken och snackar med alla. Såg honom på en festival i Australien för några år sedan för första gången men han är bäst i det lilla formatet som på Nef.

Petter Nyström sa...

Aha, morsan hade också sett honom i Australien - då i samarbete med lokale gitarristen Jeff Lang. Jeff Lang har jag ett par skivor med som jag gillar, så det blev ju till att hänga med och se vem detta var.

En fantastisk artist var han, denne Bob.